.
Σάββατο 13 Αυγούστου 2022

“Δεν υπάρχουν χρήματα από τους τουρίστες για τα εμπορικά καταστήματα” δηλώνει ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Βασίλης Λεμονίδης

Το Επιμελητήριο Καβάλας εκπόνησε Οικονομικό Βαρόμετρο των επιχειρήσεων με ένα δείγμα 315 επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου κ. Βασίλη Λεμονίδη η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν πλήξει σημαντικά την εμπορική κίνηση.

Όπως τόνισε αρχικά “Καταρχάς πρέπει να πούμε ότι το Οικονομικό Βαρόμετρο το έχει εκπονήσει το Επιμελητήριο Καβάλας. Αυτό που βλέπω είναι ότι πρόκειται για 350 επιχειρήσεις που έδωσαν ορισμένα στοιχεία στην έρευνα.

Η πλήρη εικόνα, το ποιο είναι το ερωτηματολόγιο και ποιες ερωτήσεις τέθηκαν αλλά και ποιες απαντήσεις δόθηκαν είναι ένα πακέτο που θα έχω σε πλήρη εικόνα τις επόμενες ημέρες.

Τότε θα μπορώ να τοποθετηθώ σε κάθε σημείο. Σε συνολική εικόνα όμως, είδα μηνύματα για αισιοδοξία στην αγορά αλλά και για μια εικόνα που για ψυχολογικούς λόγους δεν είναι κακό να υπάρχει η αισιοδοξία….. Εμείς οι επαγγελματίες είμαστε αισιόδοξοι άνθρωποι και επιχειρούμε σε ένα αβέβαιο περιβάλλον. Αν δεν υπήρχε αισιοδοξία μέσα μας δεν θα επιχειρούσαμε καν… Αλλά η πραγματική απεικόνιση και η εικόνα της επιχειρηματικότητας, την οποία εμείς ως Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας αφουγκραζόμαστε άμεσα και δεν χρειάζεται να κάνουμε κάποιο ερωτηματολόγιο για να δούμε τί γίνεται στην αγορά, είναι αυτή που παίρνουμε από την συνομιλία μας με την στενή επαφή με όλους τους συναδέλφους μας.

Επιχειρούμε και είμαστε έμποροι της αγοράς και του πεζοδρομίου και μπορούμε και βλέπουμε τι ισχύει”.

Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Ο κ. Λεμονίδης κάνοντας καταγραφή του τι ισχύει σημείωσε ότι “Έχουμε δύο χρόνια πανδημίας. Έχουμε δύο χρόνια όπου όλοι οι καταναλωτές έχουν απολέσει εισόδημα είτε μέσω του ενεργειακού κόστους, είτε μέσω του πολέμου, είτε μέσω άλλων οικονομικών προβλημάτων . Άρα λοιπόν η οικονομική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή έχει μειωθεί.

Προχωράμε στην περίοδο αυτή, που είναι τουριστική περίοδος. Ο Μάιος και ο Ιούνιος ήταν δύο μήνες κατά τους οποίους το τουριστικό ρεύμα απλά δεν είχε ξεκινήσει. Ή έστω ήταν σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα!

Τώρα που ξεκίνησε δειλά δειλά να έρχεται το τουριστικό ρεύμα και υπάρχει μια ικανοποιητική πια πορεία και πληρότητα στα καταλύματα και στα ενοικιαζόμενα δωμάτεια, αυτό που φαίνεται και συζητάμε καθημερινά με τους συναδέλφους αφού είναι μια εικόνα που έχει την ταύτιση των απόψεων όλων, είτε πωλούν ένδυση, είτε υπόδηση είτε κάθε άλλο προϊόν, είναι το εξής: “Έρχονται κάποιοι βαλκάνιοι τουρίστες διότι όλοι γνωρίζουμε ότι η Καβάλα και η ευρύτερη περιοχή μας, δεν δέχεται τουρίστες – ή τουλάχιστον δεν ήταν αυτή η στόχευση – ούτε Σκανδιναβούς, ούτε από την Αγγλία, ούτε από την Αμερική ούτε από τη Βόρεια Ευρώπη. Αυτοί έχουν επιλέξει Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Επτάνησα και εκείνα γενικά τα νησία. Άρα έχουμε να κάνουμε με οδικό και δη βαλκάνιο τουρισμό!

Έχουμε Βούλγαρους και Ρουμάνους στο 80-90%. Αυτοί κυκλοφορούν. Έχει κάποιος την εντύπωση ότι αυτοί οι τουρίστες δεν έχουν ακριβώς τα ίδια προβλήματα που έχουμε και εμείς; Άρα η αγοραστική δύναμη των συγκεκριμένων τουριστών έχει μειωθεί όπως και των Ελλήνων. Έτσι λοιπόν το αποτέλεσμα το οποίο και συζητάμε σε καθημερινή βάση, αφού είναι ο πόνος μας, το εισόδημα μας που έχει μειωθεί, τα έξοδα μας που έχουν αυξηθεί, είναι το καθημερινό μας πρόβλημα, είναι η καθημερινότητά μας, είναι ότι η αγοραστική δύναμη των τουριστών έχει μειωθεί και οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει”.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΜΕ ΝΟΗΜΑ

Ο ίδιος ο Πρόεδρος καλεί κάθε πολίτη να μιλήσει με τις επιχειρήσεις ενώ σημειώνει ότι “αν οι επιχειρήσεις που μίλησαν στο Βαρόμετρο είναι επιχειρήσεις εστίασης, τότε εκεί θα έχουμε άλλη εικόνα μια και τα καταστήματα εστίασης κάθε τουριστικού προορισμού, μπορούν να πουν ότι είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο γιατί όντως οι προτεραιότητες φαίνεται ότι έχουν αλλάξει, αφού οι τουρίστες εκεί ξοδεύουν το 80-90% των χρημάτων τους. Ο Βαλκάνιος τουρίστας που θα έρθει οδικώς, θα πρέπει να κοιμηθεί κάπου, θα πρέπει επίσης να βρει κατάλυμα και να πληρώσει χρήματα για να περάσει εκεί την ημέρα και την νύχτα του. Από εκεί και μετά θα πάει σε παραλία, και αυτές οι παραλίες είναι γεμάτες και μόνο στα πάρκινγκ των Αμμολόφων να πάει κανείς θα δει τα αυτοκίνητα να κάνουν ουρές.

Πινακίδες οχημάτων πάμπολλες από Βουλγαρία και αρκετές από Ρουμανία. Αυτή είναι η εικόνα. Εκεί ξοδεύουν χρήματα, σε ταβέρνα, σε καφέ, σε Ηρακλείτσα και Πέραμο κυρίως και λίγο στο Παληό ενώ στην Καβάλα σε καταστήματα εστίασης ακόμη θα βρει κανείς τουρίστες αλλά χρήμα δεν θα δει στις εμπορικές επιχειρήσεις! Αυτή είναι η απόλυτη πραγματικότητα στο εμπορικό κομμάτι. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι σωστή αφού αποτυπώνει νούμερα. Το θέμα είναι όμως ποιες επιχειρήσεις ρωτήθηκαν, τι ακριβώς ερωτήσεις τέθηκαν και έτσι θα δούμε το αποτέλεσμα που να βγει. Και έτσι θα δούμε από που απορρέει αυτή η αισιοδοξία».

ΠΕΡΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ

Τέλος σημείωσε ότι «Εγώ ως Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου και όχι ως Πρόεδρος Καφεζυθοπωλών λέω ευθαρσώς ότι αισιοδοξία δεν υπάρχει. Και δεν υπάρχει γιατί πραγματικά έχουν αυξηθεί τα χρέη και τα έξοδα και έχουν μειωθεί τα έσοδα. Και δυστυχώς ενώ περιμένουμε αυτό το τουριστικό κύμα που θα έδιδε την προστιθέμενη αξία, ως τώρα τουλάχιστον, στο εμπορικό κομμάτι δεν έχει δώσει τίποτε. Αυτό είναι το λυπηρό του όλου θέματος και αυτό πρέπει όλους να μας προβληματίσει διότι όταν θα τελειώσει το καλοκαίρι με αυτά τα έστω έσοδα, πενιχρά βέβαια, θα έρθει ένα καλοκαίρι που θα είναι ακόμη πιο δύσκολο. Ξεκίνησε ένας πόλεμος που λέγαμε ότι μπορεί να διαρκέσει 3- 5 ημέρες και αυτός κρατά μήνες, δεν διαφαίνεται κάτι να σταματά και ξέρουμε ότι κάθε τι συμπαρασύρει όλες τις χώρες και ειδικά στις ενεργειακές τους εκφάνσεις και με τα λίγα χρήματα που μπορεί να βοηθήσει μια κυβέρνηση η οποία κάνει και αυτή την προσπάθεια της, δεν μπορεί να φέρει ισορροπία στην χασούρα και στα υπέρογκα έξοδα και υποχρεώσεις προς τις επιχειρήσεις, ειδικά σε ό,τι αφορά το ενεργειακό και από εκεί και πέρα θα προχωρήσουμε σε έναν χειμώνα που όλοι ξέρουμε ότι επειδή το εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή δεν θα αυξηθεί η αγοραστική του δύναμη, έτσι και αλλιώς μικρή, θα συρρικνωθεί και άλλο. Στο κατάστημα μας ποιος θα μπει; Και αυτό θα φανεί στα καταστήματά μας».

Latest news

Related news