Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Επιστολή Καβαλιώτη μαθητή στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

Αξιότιμη Κυρία Κεραμέως,

Ονομάζομαι Παπάζογλου Σωτήρης, είμαι απόφοιτος του 2021 από τη θεωρητική κατεύθυνση. Έχω πετύχει στις πανελλήνιες εξετάσεις 16.000 μόρια, όμως δεν κατάφερα να μπω στη Σχολή της επιλογής μου. Το όνειρό μου πάντα ήταν να υπηρετήσω στην Ελληνική Αστυνομία. Καθώς δεν το πέτυχα αυτό τη φετινή χρονιά, είμαι διατεθειμένος να ξαναπροσπαθήσω.

Το πρόβλημά μου μαζί και πολλών άλλων υποψηφίων είναι πως λέγεται πως το τέταρτο μάθημα θα είναι το 2022 τα Λατινικά αντί της Κοινωνιολογίας τόσο για τους τελειόφοιτους όσο και για τους απόφοιτους. Θεωρώ πως πρόκειται για μια τεράστια αδικία, καθώς καλούμαι να εξεταστώ σε ένα μάθημα που δεν έχω διδαχθεί και το οποίο οι συνυποψήφιοί μου το διδάσκονται ήδη από πέρυσι.

Θεωρώ πως είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί αυτός ο δρόμος από μαθητές που θα ξεκινήσουν την προετοιμασία τους από τον Σεπτέμβρη. Αναρωτιέμαι με ποιον τρόπο θα καλύψω τόση ύλη που δεν έχω διδαχθεί στην σχολική μου ζωή.

Τα λατινικά είναι μια νέα γλώσσα, χρειάζεται συστηματική διδασκαλία. Ποιος θα μου τα διδάξει; Από μόνος μου δεν μπορώ να τα μάθω! Καλείται λοιπόν η οικογένεια μου να αναλάβει ένα μεγάλο οικονομικό βάρος πληρώνοντας φροντιστηριακά μαθήματα, με μεγάλο κόστος δεδομένου ότι θα χρειαστούν πολλές ώρες. Και πάλι καθώς δε θα υπάρχει η σχολική διδασκαλία θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καλυφθεί η ύλη!

Γνωρίζω ότι στο παρελθόν όταν άλλαξε το σύστημα, οι μαθητές έδωσαν Λατινικά και όχι Κοινωνιολογία η οποία διδάσκονταν μάλιστα μόνον στη Γ’ Λυκείου! Εμείς καλούμαστε να εξεταστούμε σε ένα απαιτητικό και άγνωστο αντικείμενο δυο διδακτικών χρόνων. Όπως καταλαβαίνετε αισθάνομαι βαθύτατα αδικημένος.

Σαν η πολιτεία να μην με υπολογίζει σαν άτομο και σαν άνθρωπο, αλλά να με «θυσιάζει», βάζοντάς με μαζί με όλους τους άλλους, τη στιγμή που την προηγούμενη χρονιά έχω αγωνιστεί και έχω γράψει στο μάθημα της Κοινωνιολογίας 19,5. Δε με πειράζει να ξανά αγωνιστώ, οι νέοι πρέπει να αγωνίζονται για τα όνειρά τους, όμως καλούμαι να αναλάβω ένα οικονομικό βάρος που η οικογένειά μου δεν μπορεί να καλύψει και βέβαια το μάθημα αυτό δεν μπορώ να το μάθω μόνος μου. Δεν είναι θεωρητικό, όπως η Ιστορία και η Κοινωνιολογία.

Πρόκειται λοιπόν και για κοινωνική αδικία! Υποτίθεται ότι έχουμε δωρεάν παιδεία…

Ευελπιστώ, οι ιθύνοντες του υπουργείου να επανεξετάσουν τα δεδομένα και να αποφασιστεί να υπάρξει το 2022 παλαιό και νέο σύστημα, όπως έχει ξαναγίνει και στο παρελθόν. Το αίτημά μου θεωρώ πως δεν είναι παράλογο! Αυτό συνέβαινε πάντα όταν άλλαζε κάποιο γνωστικό αντικείμενο.

Γιατί να μη συμβεί αυτό και στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε μια γενιά μάλιστα που ταλαιπωρήθηκε τόσο πολύ, που υπήρξε «πειραματόζωο» σε ό,τι αφορά την τηλεκπαίδευση και έζησε μία σχολική χρονιά πολύ μακριά από αυτό που θα λέγαμε κανονική. Στόχος μου δεν είναι να καταδείξω τις αδυναμίες του συστήματος που έτσι κι αλλιώς ακούγονται συνεχώς, απλώς ζητώ μια λογική αντιμετώπιση και λύση του προβλήματός μας.

Είμαι σχεδόν πεπεισμένος πως θα σας προβληματίσει το αίτημά μου και θα δώσετε τη δίκαιη λύση που χρειάζεται, ώστε ξεκινώντας την ενήλικη ζωή μου να αισθάνομαι πως ζω σε μια δίκαιη πολιτεία που αναγνωρίζει και σέβεται τις δυσκολίες και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας! Άλλος ένας νέος που πίστευε ότι μπορεί να πραγματοποιήσει τα όνειρά του σε μια δημοκρατική χώρα με δωρεάν Παιδεία!

Latest news

Related news